Presentació

Aquí heu de redactar Una introducció per a què l’alumne sigui conscient de quin són els objectius generals del tema, el relacioni amb el relat del llibre i concreti:
a) Què aprendrà: quins fets i objectes d’estudi de les ciències socials estudiarà (el comerç internacional, la distribució desigual de la riquesa, la història de la descolonització) , quines habilitats i estratègies desenvoluparà (lectura i síntesi de documents, anàlisi i interpretació de dades, elaboració de mapes i gràfics, power point, treball de camp, recollida de dades) i quins continguts actitudinals: per a què serveix el que aprèn i quins valors treballarà (solidaritat, rebuig de les desigualtats )
 b) Com ho farà: Treballant en grup, visitant una fàbrica, mirant pel·lícules,  creant un conte, llegint un llibre, creant una wiki, fent activitats)
c) Com s’avaluarà: tenint en compte els aspectes de la rúbrica,  a partir d’una exposició oral, el procés del treball, la coavaluació dels companys...
Aquest document ha d’estar redactat de manera entenedora pels alumnes de 3r i, a més d’informar,  ha de despertar  l’interès de l’alumne pel que va a aprendre. Un possible exemple (per alumnes de màster) seria aquest:

Presentació
 
A les assignatures que heu fet fins ara heu treballat diferents aspectes de l’educació secundària, les ciències socials i la seva didàctica. Ara us proposo portar a la pràctica aquests coneixements i preparar, entre tots, una unitat didàctica per als alumnes de tercer d’ESO. El tema proposat és la globalització i l’organització del món actual, que treballarem a partir de la novel·la de Wolfgang Korn La volta al món d’una armilla polar. Una petita història sobre la gran globalització. Aquest material, que editareu en un bloc* per posar-lo a disposició dels centres de secundària que en vulguin fer ús, contindrà el material per als professors i les activitats pels alumnes per treballar la globalització al llarg d’un trimestre a tercer d’ESO. Treballareu en grups de dos persones. Cada grup preparà el material per desenvolupar un dels deu temes o unitats proposats de la seqüència didàctica i l’anirà presentant seguint el calendari establert. A les sessions de classe, reservarem un espai per treballar, revisar i coavaluar el procés de realització de la seqüència didàctica. Per a l’avaluació es tindrà en compte tant el resultat final com el procés de realització. No cal dir que un dels criteris d'avaluació serà l'adequació les indicacions del professor, però totes les idees per innovar i millorar el treball seren tingudes molt en compte.
*La grafia acceptada és blog, però l'hem catalanitzada